18 March 2011

~KOREAN MOVIE~


my home sweet home
19-mac-2011
2:32 pm

movie pilihan kali ini adalah MY GIRL...

1st time aku tengok movie ni masa aku tengah bosan giler kat rumah tak tau nak buat apa...

aku baru tengok 10min yang pertama terus hati aku rasa seronok tak hengat :)

lucu bila tengok JU YOO RIN punya gaya :)

dan pastinya cerita ini adalah kisah centa yang lebih kurang sama dengan cerita HANA YORI DANGO dan FULL HOUSE...

aku suka HERO dan HEROIN dalam cerita ni sebab dua2 pandai berlakon dan tak kaku macam kayu...

HERO-nya :

dah tentu la kacak, handsome lagi bergaya...

soft spoken tapi slow [lampi kot]

punya senyuman yang sangat sweeeeeeeet

HEROIN :

cute dan sempoi...

bersahaja tapi kelakar...

muka innocent :)

dalam cerita ni kalau aku jadi JU YOO RIN pastinya aku akan memilih JEONG WOO dan bukannya GONG CHAN...

sebabnya :

GEONG WOO yang beriya-iya + bersungguh-sunggu mengorat YOO RIN.

berani luahkan perasaan dia face to face dengan YOO RIN

selalu ingatkan YOO RIN yang dia ada dengan YOO RIN setiap masa

selalu dengar luahan hati YOO RIN pasal GONG CHAN

selalu bagi semangat dan ruang pada YOO RIN kalau ada masalah

ada satu instict yang kuat pada YOO RIN (dia selalu dapat rasa yang YOO RIN tengah sedih duka pilu)

selalu selamatkan YOO RIN bila tiap kali YOO RIN terjumpa GONG CHAN dan x-gf dia [kesian YOO RIN terpaksa tengok + tolong orang yang dia suka dengan perempuan lain]

walaupun JEONG WOO ni player terbaik tapi selepas jumpa YOO RIN dia janji nak berubah dan dia dah buktikan pada YOO RIN yang dia sendiri dah berubah tapi YOO RIN tetap reject...

kenapa aku tak pilih GONG CHAN? sebabnya :

dia pilih untuk terima balik x-gf dia walaupun masa tu dia tengah confused perasaan dia dgn YOO RIN

dia tak tahu nak luahkan perasaan dia kat YOO RIN walaupun peluang tu sentiasa ada...

dia selalu tak tepati janji dia dengan YOO RIN sebab dia lagi beratkan x-gf dia [tak guna betul, suka mungkir janji]

dia lebih banyak diam dari buat something untuk YOO RIN [lembik la juga]

dia suka kejar sesuatu yang dia sendiri tak pasti [x-gf] dan suka berfikir balik apa yang dia dah buat [tak faham betul aku dengan dia ni]

sangat slow untuk faham dan buat sesuatu yang dia nak + suka + cari....

ye la aku ni cuma tengok cerita ni bukannya director pun...

dah nama pun cerita musti la tak sama yang macam aku rasa sekarang ni...

kalau ikutkan aku, kalau aku jadi YOO RIN aku akan pilih JEONG WOO tapi director suruh pilih GONG CHAN...

masa last sekali ada video pasal pelakon ni bagi komen + luahkan perasaan pasal cerita ni dan YOO RIN tak terkecuali dalam bagi komen dan dia ada bagitahu, kalau reality-nya dia pun akan pilih JEONG WOO bukan GONG CHAN...

"if its me, of course i'll go to JEONG WOO"

haaa... kiranya dia yang berlakon pun boleh pikio macam yang aku pikio, so dia pun punya perasaan dan pandangan yang sama dengan aku juga la kan? kan? kan? kan?

tapi disebabkan dia pelakon so kena la ikut arahan director, kalau tak nanti director cari pelakon lain baru tau... [amek ko padan muka sape suruh lawan cakap tokey]

tapi itulah kehidupan...

dah nama pun cerita mestilah happy ending tapi kalau dalam kehidupan sebenar mungkin tak sama macam dalam cerita sebabnya YOO RIN pun dah bagitau kalau reality-nya dia tak akan pilih GONG CHAN, jadi lu pikir la sendiri...

tapi cerita ni pun ada buat air mata aku berguguran membasahi pipi...

sedih masa YOO RIN terpaksa bagi laluan kat GONG CHAN untuk terima balik x-gf dia

masa YOO RIN nampak GONG CHAN kissed x-gf dia

masa YOO RIN minta GONG CHAN ingat birthday dia bila salji turun

masa YOO RIN terpaksa tinggalkan rumah tu sebab dia tak sanggup nak tipu lagi...

bila YOO RIN luahkan perasaan dia kat GONG CHAN masa kat dalam lift...

aku suka cerita ni walaupun pada mula nya aku cukup tak suka cerita bersiri sebab lambat nak habis...


~MY GIRL~


~YOO RIN N GONG CHAN~


~CINTA TIGA SEGI JEONG WOO-YOO RIN-GONG CHAN
[aku akan pilih JEONG WOO]


~oh no GONG CHAN yang hot lg kacak bergaya :)


~JEONG WOO - player yang cool :)

lotsoflove:
~missmass~


No comments: