18 March 2011

~KOREA VS JEPUN~

my home sweet home
19-mac-2011
12:16 am

berbalik pada posted yang sebelum ni pasal cerita HANA YORI DANGO DAN BOYS OVER FLOWER...
secara jujurnya aku tak berapa suka BOYS OVER FLOWER sebab jalan cerita yang tak berapa nak menarik perhatian aku... lepas tu pelakon yang kaku...

tapi aku layankan juga sebab aku nak tengok macam mana jalan cerita ni dan compare dengan cerita versi JEPUN...

tapi HERO-HERO dalam cerita ni memang terbaikkkk dari KOREA :) [dah la handsome lepas tu tinggi, suara pulak macho. memang full spec la]

walaupun heroin cerita tak berapa nak cun tapi ok-ok la walaupun ada sesetengah part yang buat aku nyampah tengok muka heroin ni tapi aku layankan juga...

dalam cerita ni part yang paling aku suka adalah seperti berikut :

masa JUN PYO selamatkan JAN DI kena buli dengan kawan-kawan dia [siap kene sembur dgn pemadam api lg tu]

suka sangat tengok muka JUN PYO masa dia bawa JAN DI naik helikopter pastu tunjuk satu tempat yang bentuk HATI [muka malu yang tak boleh blah]


suka tengok renungan mata dan stail rambut + pakai uniform JUN PYO masa dia tengok gambar JAN DI dengan laki lain [siap rebonding tu.. smartttttttt sangat]

touching bila JUN PYO tolong sapukan ubat kat kaki JAN DI sampai minah tu tido...


suka bila JUN PYO lamar JAN DI kat tepi laut [so sweeeeeeeeeeeeettttttt]

kelakar masa JAN DI datang nak minta maaf kat JUN PYO pasal JUN PYO belasah boyfriend kawan baik dia...

suka bila JUN PYO pujuk JAN DI untuk JAN DI say "i like u" walaupun JAN DI buat kering

sudah pastinya aku turut sedih pada part :

JAN DI nampak JUN PYO kissed tunang dia

bila JAN DI jumpa JUN PYO kat jambatan MACAU [JUN PYO yang ego dan kejam]


bila JAN DI jumpa JUN PYO masa hari JUN PYO nak kahwin


bila JUN PYO melutut kat tunang dia untuk minta putus...


dan sama seperti cerita versi JEPUN, dalam cerita ni juga aku turut memilih JI HOO yang cool lagi handsome atas reason yang sama...

tapi hero pujaan aku dalam cerita ni sangat kaku dan kayu... :(

tapi semua tu tak jadi masalah sebab dia handsome :)



~BOYS OVER FLOWER~


~JAN DI DENGAN JUN PYO~


~JAN DI DAN JI HOO (kalau aku memang aku awal-awal pilih JI HOO)


~JI HOO yang cool lagi matured~

next topic akan diberitahu kelak...

lotsoflove;
~missmass~

No comments: