14 October 2012

ALHAMDULILLAH PART II

my room
15 oktober 2012
11:20 am

assalamualaikum wbt dan salamesrabadi....

ADAM DAN HAWA...
cerita ni tengah top kat Astro sekarang dan secara tidak langsung aku juga terjebak dengan cerita ni. 
pada aku cerita ni tak jauh beza dengan drama-drama Melayu yang lain...
cuma aku suka mendengar ayat-ayat doa yang disebut...
kadang-kadang apa yang kita doakan setiap hari selepas sembahyang tidak sama atau pada aku tak terfikir untuk berdoa seperti itu...
jadi doa yang ditunjukkan dalam cerita yang aku tengok secara tidak langsung telah membantu aku untuk sama-sama berdoa seperti mereka...
kadangkala terdetik dalam hati aku bila melihat & mendengar doa tersebut

"kenapa la aku tak pernah berdoa macam tu sebelum ini?"
"ruginya aku tidak pernah berdoa macam ni sebelum ni..."

ya. aku cuma manusia biasa. 
kadang terkhilaf dengan apa yang aku lalui...
kadang aku lalai bila diuji dengan sedikit kenikmatan...
kadang aku alpa bila diberi sedikit kesenangan...
kadang aku terlena bila diberi sedikit kegembiraan...

Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Janganlah Engkau biarkan aku terus lalai & alpa daripada terus mengingatiMu...
Janganlah Engkau mengujiku dengan perkara-perkara yang boleh menjauhkan aku dariMu...
Janganlah Engkau jadikan aku sebahagian daripada hambaMu yang sering melupakanMu...
Janganlah Engkau biarkan aku daripada terus hanyut dan lalai dalam meneruskan hidup di muka bumiMu...
Janganlah Engkau biarkan aku terus kufur dengan segala nikmat yang telah Engkau berikan...
bimbinglah aku...
bantulah aku...
kasihilah aku...
dan sayangilah aku seperti mana Engkau menyayangi hamba-hambaMu yang lain.
terima kasih atas segala kurniaan dan nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku selama ini...
Alhamdulillah...



lotsoflove;
-mrsmass- 

No comments: