14 October 2012

~AKU MAAFKAN KAMU~

My Room
15 Oktober 2012
12:09 pm

Assalamualaikum wbt & Salamesrabadi...

Aku maafkan kamu...
Tak perlu kita bertemu...
Cukup kau tahu yang aku maafkan kamu...
Tolong teruskan hidup jangan sebut namaku...

lirik lagu ni menyentuh hati dan membuatkan aku terfikir...
kalau aku buat macam dalam lirik tu..
betul ke tak tindakan aku ni?

kadang-kadang aku rasa betul kalau buat macam tu
tapi kadang-kadang aku rasa salah kalau buat macam tu
berbalik apa yang aku pernah cakap kat entry sebelum ini...
setiap manusia tu berbeza-beza...
tapi aku rasa aku ingin memilih untuk buat macam mana dalam lirik tu.
aku rasa aku tak nak jumpa dia lagi...
aku rasa aku tak nak berhubung dengan dia lagi...
aku tak membenci dia, jauh sekali berdendam pada dia..
cuma aku tak nak berhubung dengan dia lagi...
kenapa?
sebab sebelum ni dia pernah buang aku tanpa bercakap / berpesan apa-apa...
sampailah aku sendiri yang datang tanya pada dia kenapa dia hilang macam tu...
sekalipun punca dia jadi begitu sebab aku...
tapi salah ke kalau kita cuba jernihkan balik keadaan...
tipu kalau aku tak pernah terasa hati dengan dia tapi aku memilih untuk tidak memikirkannya..
tapi sekarang aku pulak ambil keputusan yang sama macam dia. 
kenapa?
sebab dia pernah cakap kat aku (lebih kurang macam ni la ayatnya)

"tak harap untuk jadi bestfriend balik, dan tak pernah untuk putuskan hubungan silaturrahim"

tak mengapa...
buat apa mengharap pada orang yang tidak sudi...
biarlah kita teruskan hidup kita dengan cara kita sendiri...
dia dengan kehidupan dia, dan aku dengan kehidupan aku...
mungkin cara ini terbaik untuk kita..
mudah-mudahan...
segala kenangan manis, akan aku kenang dan hargai.
terima kasih untuk kenangan itu...
apa yang terjadi pada kita buat masa ini pastinya ada hikmah...

lotsoflove;
~mrsmass~

No comments: