11 December 2011

~SAYA ADA KAWAN_PART II~

12-12-2011
13:34
my home sweet home

assalamualaikum wbt & salamesrabadi...

aku selalu tanya pada diri aku...

"kenapa aku posting kat sini?"

"aku tak minta sekolah ni, kenapa aku dapat?"

"aku minta perak, kenapa kawan aku yang lain dapat perak sedangkan aku anak perak tak dapat tempat sendiri?"

"apa hikmah aku dapat dia ya Allah?"

sepanjang orientasi guru baru (3 minggu kena stay sekolah masa cuti sekolah) aku down...

cari kekuatan nak teruskan & terima sekolah ini...

dalam masa tu aku sibuk cari orang minta tukar suka sama suka...

aku tak sabar nak pindah dari sini...

maklumlah masa tu cuti sekolah dah mula lagi pula tak ada siapa-siapa kat sekolah...

bosan sangat...

cun pula aku kena datang meeting 2 minggu sebelum buka sekolah...

masa tu baru aku jumpa cikgu-cikgu sekolah ni...

walaupun gaji masuk awal tapi sikit pun tak menggembirakan aku...

tak sampai 1 bulan aku dah dapat gaji, alhamdulillah.

masa meeting aku baru berkenalan dengan cikgu-cikgu...

bonda panggil semua guru baru untuk kenalkan diri...

zaitonnisak : orang pertama tegur aku masa meeting koko...

dia ajak aku makan laksa...

dari situ aku mula mengenali ahli Kelapa Dara seorang dan bermula la episod kembara kami...

to be continued

lotsoflove;
~missmass~

No comments: